1. Oι σύλλογοι διδασκόντων προχωρούν στη σύνταξη πρακτικού στο οποίο αναφέρεται η διαφωνία τους με την αυτοαξιολόγηση.
2. Όσοι σύλλογοι έχουν ήδη πάρει τέτοιες αποφάσεις, να τις καταγράψουν άμεσα στο πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων.
3. Οι διευθυντές σχολείων μαζί με τους συλλόγους διδασκόντων και όλο τον κλάδο, να μην υλοποιήσουν την εντολή της τελευταίας εγκυκλίου του ΥΠΑΙΘ για υποχρεωτική ανάθεση καθηκόντων στις ομάδες εργασίας.
4. Οι διευθυντές καλούνται να εκφράσουν εγγράφως τη διαφωνία τους προς την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ και την επιφύλαξη για τη νομιμότητά της, σύμφωνα με την εξώδικη αναφορά της ΟΛΜΕ προς του ΥΠΑΙΘ.
5. Οι διευθυντές καλούνται να υποβάλουν την παραίτησή τους, όπως ήδη έχουν κάνει διευθυντές σε όλη τη χώρα.
6. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι υποχρεωμένοι να συμμετέχουν σε ομάδες εργασίας, όπως δικαιούνται σύμφωνα με το νόμο
7. Σε περίπτωση υποχρεωτικής ανάθεσης, δηλώνουν ότι δεν επιθυμούν να συμμετέχουν στις ομάδες και επιφυλάσσονται παντός νομίμου δικαιώματός τους
Η ΟΛΜΕ τονίζει ότι:
1) Σε περίπτωση που διευθυντής προχωρήσει σε υποχρεωτικές αναθέσεις, αυτό καταγράφεται στο βιβλίο πράξεων του διευθυντή και όχι στο πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων.
2) Στο πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων δεν καταγράφονται οι απόψεις/αρνήσεις συμμετοχής των συναδέλφων, παρά μόνο εάν οι ίδιοι το ζητήσουν.
Επισυνάπτεται ένα σχέδιο δήλωσης που μπορεί να αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς σ’ αυτή την κατεύθυνση.
H δήλωση για τη μη συμμετοχή σε ομάδες εργασίας για την ΑΕΕ
Δηλώνω ότι δεν επιθυμώ τη συμμετοχή μου σε ομάδες εργασίας για την ΑΕΕ γιατί:
- Δεν θέλω ως εκπαιδευτικός να υλοποιήσω τον αντιδραστικό μηχανισμό της αξιολόγησης που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών, στο παραπέρα χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών – μισθολογικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και στην απόλυση πολλών εξ αυτών.
- Έρχεται σε αντίθεση με την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου μου (όπου υπάρχει),
- Την απόφαση του σωματείου και της ομοσπονδίας μου.
Θεωρώ, τέλος, ότι η όποια υποχρεωτική συμμετοχή μου ανατεθεί είναι και θεσμικά παράτυπη, υποβαθμίζει παιδαγωγικά και ουσιαστικά τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων και επιφυλάσσομαι παντός νόμιμου δικαιώματος μου.
Παραιτήσεις διευθυντών
Ένα από τα μέτρα που προτείνει η ΟΛΜΕ προς τους διευθυντές των σχολείων ώστε να μπλοκαριστεί η αξιολόγηση είναι και η παραίτησή τους. Ήδη αρκετοί διευθυντές στην Ελλάδα σκέφτονται να προχωρήσουν στην εν λόγω ενέργεια σε περίπτωση που ο σύλλογος διδασκόντων έχουν ταχθεί κατά της αξιολόγησης. Κάποιοι από τους διευθυντές των σχολείων επιλέγουν να παραιτηθούν γιατί δεν επιθυμούν να έρθουν σε σύγκρουση με τους εκπαιδευτικούς και να διαταραχθεί το κλίμα στα σχολεία.
Ήδη στη Λήμνο, σύμφωνα με ανακοίνωση της τοπικής ΕΛΜΕ, είχαμε τις παραιτήσεις του διευθυντή του 1ου δημοτικού σχολείου Μύρινας καθώς και της διευθύντριας του γυμνασίου Μούδρου «ΑΡΓΥΡΙΟΣ ΜΟΣΧΙΔΗΣ». Σε ανοιχτή επιστολή παραίτησης αναφέρουν ότι προχωρούν στην παραίτηση γιατί συντάσσονται με τις θέσεις του σωματείο και του κλάδου τους.
Μάλιστα οι δυο διευθυντές καλούν τους συναδέλφους «να μην προχωρήσουν στην εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης/αξιολόγησης και αν χρειαστεί να παραιτηθούν και αυτοί από τη θέση του διευθυντή-αξιολογητή, συντασσόμενοι με τις αποφάσεις του κλάδου, των γενικών συνελεύσεων των σωματείων, αλλά και των καταστατικών των σωματείων που έχουν σκοπούς τη συναδελφική αλληλεγγύη και την προαγωγή της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης».
Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας
Ενόψει των νέων τριήμερων σεμιναρίων επιμόρφωσης των σχολικών συμβούλων η ΟΛΜΕ οργανώνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπ. Παιδείας την Παρασκευή, 4/4 στις 2 μ.μ. καθώς και το Σάββατο 5/4 και την Κυριακή 6/4 στις 9 π.μ..
Παρουσία έξω από το υπουργείο Παιδείας θα έχει και η ΔΟΕ που στα πλαίσια της κλιμάκωσης του αγώνα της ενάντια στην αξιολόγηση έχει προκηρύξει, για αύριο 4/4 ,24ωρη απεργία ενώ παράλληλα καλεί τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας να πάρουν μέρος στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί έξω από το υπουργείο στις 12:00 (4/4).