τους δανειστές, οι εμπλεκόμενοι στην αγορά κάνουν λόγο για «εγκληματική κίνηση» στην περίπτωση που επιβεβαιωθούν.
Ο λόγος ότι ήδη η χώρα μας είναι πρωταθλήτρια στη φορολογία που φτάνει στο 70% της τελικής τιμής της βενζίνης. Συγκεκριμένα, από τα 1,329 ευρώ που είναι ο μέσος όρος τιμής της βενζίνης πανελλαδικά, οι φόροι ισούνται με 93 λεπτά! «Ακόμα και δωρεάν να ήταν η βενζίνη αυτή καθαυτή, ο καταναλωτής θα την πλήρωνε περίπου 1 ευρώ λόγω των φόρων» λέγεται χαρακτηριστικά.
Ειδικά στην αμόλυβδη, η χώρα μας συγκαταλέγεται ήδη στην 8άδα των κρατών-μελών με τον υψηλότερο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (678 ευρώ τα χίλια λίτρα), ενώ επιβάλλει και τον τρίτο υψηλότερο ΦΠΑ στην Ε.Ε. (23%).
Έτσι ενώ η τιμή της αμόλυβδης πριν από τους φόρους είναι στην Ελλάδα η 15η φθηνότερη στην Ευρώπη των "28", μετά τις φορολογικές επιβαρύνσεις φτάνει να είναι η 8η ακριβότερη στην Ευρώπη, υψηλότερη απ' ότι σε Γερμανία, Γαλλία, Αυστρία, Λουξεμβούργο, χώρες πολύ πιο εύρωστες οικονομικά απ' ότι η Ελλάδα.
Δεδομένη θεωρούν στην αγορά καυσίμων τη μείωση της κατανάλωσης στα καύσιμα και τη διόγκωση του λαθρεμπορίου, εφόσον υλοποιηθούν τα σενάρια που επεξεργάζονται στο υπουργείο Οικονομικών για αύξηση των φόρων στα καύσιμα.
Όπως λένε στελέχη από εταιρείες του χώρου, τυχόν αύξηση των φόρων, σημαίνει πως το Δημόσιο θα χάσει έσοδα από τον ΦΠΑ και τον ΕΦΚ, παρά θα κερδίσει, όπως ακριβώς συνέβη την περίοδο 2010-2015.
Εκτιμούν ότι ο καταναλωτής θα αρχίσει να ψάχνει για τα φθηνότερα πρατήρια, και ότι θα δοθεί κίνητρο στους λαθρεμπόρους, σε μια περίοδο που κανένα μέτρο δεν έχει ληφθεί για τη μείωση του. Τα συστήματα εισροών- εκροών υπολειτουργούν, GPS σε βυτιοφόρα δεν έχουν ακόμη τοποθετηθεί, η σήμανση στα βυτιοφόρα δεν εφαρμόζεται αποτελεσματικά, σαφή κυβερνητική πολιτική για το λαθρεμπόριο απουσιάζει.
Πηγή