tromaktiko: Η οικονομική θεωρία βγάζει τον νικητή του Μουντιάλ

Σάββατο 16 Ιουνίου 2018

Η οικονομική θεωρία βγάζει τον νικητή του Μουντιάλ



Του Chris Giles
Στο επίκεντρο των οικονομολόγων έχει μπει, εδώ και καιρό, ένα επίπονο γι' αυτούς απόφθεγμα...
που αποδίδεται στον Τζορτζ Μπέρναρντ Σω, σύμφωνα με το οποίο οι οικονομολόγοι πάντα διαφωνούν.

Χρησιμοποιούν το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου ως όχημα για να αποδείξουν ότι ο συγγραφέας κάνει λάθος. Σύμφωνα με οικονομολόγους και αναλυτές της αγοράς, νικήτρια θα είναι η Βραζιλία. Ή η Γαλλία. Ή η Ισπανία. Ή η Γερμανία.

Σπάνια υπάρχει ένα ξεκάθαρο τεστ με βάση το οποίο μοντέλα προβλέψεων θα αποκτήσουν φήμη ανάλογη του χταποδιού Πωλ, μετά την επιτυχία του τελευταίου στους τελικούς του 2010 και άλλα θα γυρίσουν πίσω στο τραπέζι των σχεδιαστών.

Μία πολυεθνική ομάδα αναλυτών της Nomura, της ιαπωνικής τράπεζας, έδωσε λίγες ελπίδες για την ομάδα της χώρας της. Σημείωσε ότι η Ιαπωνία πρόσφατα έδιωξε τον προπονητή της και «η ιστορική ανάλυση δείχνει ότι οι ομάδες που κάνουν αυτή την κίνηση, έχουν φτωχή απόδοση».

Συμπέραναν επίσης, χρησιμοποιώντας της θεωρία του χαρτοφυλακίου, την υπόθεση των αποτελεσματικότητας των αγορών και δεδομένα σχετικά με την αξία, την φόρμα και την ιστορική επίδοση των παικτών, ότι η Γαλλία θα κερδίσει την Ισπανία στον τελικό, με τη Βραζιλία στην τρίτη θέση.

Ανοησίες, λένε οι αναλυτές της UBS, της ελβετικής τράπεζας. Εφαρμόζοντας τα (απροσδιόριστα) οικονομετρικά εργαλεία που ο επικεφαλής επενδύσεων στην εταιρεία διαχείρισης πλούτου της χρησιμοποιεί για να επιλέξει μετοχές, εκτιμά ότι πιο πιθανή νικήτρια είναι η Γερμανία. Οι τραπεζίτες έδωσαν πιθανότητα 24% να σηκώσει ξανά το τρόπαιο.

Η Αγγλία είναι τέταρτη στις πιθανότητες, με 8,5%. Ο Dean Turner, οικονομολόγος της UBS Wealth Management, αναγνωρίζει επίσης ότι η Αγγλία θα πρέπει να τα πάει καλύτερα απ' ότι την τελευταία φορά με «πιθανότητα 2/3 να φτάσει στη φάση των ημιτελικών».

Η μεροληψία υπέρ της πατρίδας της μας κάνει να πιστεύουμε λιγότερο την πρόβλεψη της Commerzbank – σύμφωνα με την οποία η Γερμανία θα κερδίσει.

Ωστόσο, οι οπαδοί που θέλουν ένα διαφορετικό αποτέλεσμα μπορούν να στραφούν στην ING, την ολλανδική τράπεζα που έχει βάλει τα λεφτά της στην Ισπανία. Οι ερευνητές της ING εκτίμησαν ότι η αξία της ομάδας της Ισπανίας ξεπερνάει όλων των υπόλοιπων συμμετεχόντων μαζί. Αυτό οδήγησε τον Ian Wright – ανώτερο οικονομολόγο και όχι πρώην παίκτη της Αγγλίας – να πει: «Τα λεφτά δεν αγοράζουν απαραίτητα την ευτυχία, αλλά πιθανότατα βοηθούν».

Με δεδομένο ότι η Βραζιλία ήταν το ισχυρό φαβορί πριν από τέσσερα χρόνια και έχει ξανά τις πιο μικρές αποδόσεις στα γραφεία στοιχημάτων, προκαλεί έκπληξη ότι οι περισσότεροι αναλυτές του City πιστεύουν ότι δεν θα φτάσει στον τελικό.

Εξαίρεση είναι η 21st Club – μία συμβουλευτική, με έδρα το Λονδίνο, που προσελήφθη για εξαγορές και μεταβιβάσεις από τις ομάδες της Premier League. Προβλέπει τον νικητή στη βάση των αποτελεσμάτων και της ποιότητας των παικτών, βασισμένη στους συλλόγους με τους οποίους αγωνίζονται.

Η διαφορά στις οπτικές δείχνει ίσως ότι τα τυπικά οικονομετρικά στοιχεία δεν έχουν όλες τις απαντήσεις. Μία ομάδα από την Toulouse School of Economics, ωστόσο, έχει μελετήσει τις εικόνες περισσότερων από 4.000 παικτών από τα άλμπουμ με αυτοκόλλητα της Panini για όλες τις διοργανώσεις του Παγκοσμίου Κυπέλλου από το 1970.

Το συμπέρασμά τους, από τη χρήση αυτοματοποιημένου λογισμικού αναγνώρισης προσώπου, είναι: «Οι ομάδες των οποίων οι παίκτες έδειχναν πιο θυμωμένοι ή πιο χαρούμενοι είχαν καλύτερη επίδοση στη φάση των ομίλων του Παγκόσμιου Κυπέλλου, σε σύγκριση με τις πιο ανέκφραστες ομάδες».

Οι «χαρούμενες» ομάδες στα αυτοκόλλητα της Panini έχουν αυτοπεποίθηση να σκοράρουν, είπε ο Astrid Hοpfensitz, επικεφαλής συγγραφέας της έρευνας. Οι «θυμωμένες» ομάδες είναι πιο ανταγωνιστικές και επιτρέπουν στον αντίπαλο λιγότερα γκολ.
Πηγή

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!