Η έρευνα κάλυψε 25.000 περιπτώσεις παιδιών και γονέων σε 25 ευρωπαϊκές χώρες. Οι νέοι που ανέφεραν ότι είναι ευκολότερο γι' αυτούς να είναι ο «εαυτός τους» όταν βρίσκονται στο Διαδίκτυο, είναι επίσης αυτοί που πιθανότατα αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να κάνουν φιλίες στην πραγματική τους ζωή και επομένως το Διαδίκτυο παρέχει ένα πιθανό τρόπο διαφυγής ή αναπλήρωσης αυτού του κενού.
Οι ίδιοι νέοι ανέφεραν ότι παίρνουν περισσότερα «ρίσκα» στο Διαδίκτυο, όπως όταν αποστέλλουν προσωπικές πληροφορίες σε άτομα με τα οποία δεν έχουν συναντηθεί ποτέ από κοντά ή με το να προσποιούνται ότι είναι κάποιοι άλλοι.
Σχολιάζοντας την έρευνα, η δρ Λίζα Τσαλίκη, λέκτορας του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών ανέφερε ότι: «Οι διαδικτυακές τεχνολογίες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής και της ταυτότητας των παιδιών. Για πολλά από αυτά, το Διαδίκτυο είναι ένας χώρος ψυχαγωγίας και κοινωνικοποίησης, καθώς κάποια παιδιά το χρησιμοποιούν για να εδραιώσουν τις ήδη υπάρχουσες φιλίες τους και άλλα για να δημιουργήσουν νέες. Αλλά συχνά, οι ευκαιρίες και οι κίνδυνοι πηγαίνουν χέρι-χέρι. Αυτό που μπορεί να είναι διασκεδαστικό για μερικά παιδιά, μπορεί να είναι επικίνδυνο για άλλα».
Σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν οι μισοί νέοι (45%) συζητούν στο Διαδίκτυο για διαφορετικά θέματα απ’ ο,τι στις δια ζώσης συζητήσεις τους και το ένα τρίτο (32%) μιλάει στο Διαδίκτυο για προσωπικά θέματα που δε θίγουν στις δια ζώσης συζητήσεις. Αυτό δείχνει ότι η επικοινωνία μέσω Διαδικτύου φέρνει τους εφήβους σε λιγότερη αμηχανία απ' ό,τι η διαπροσωπική επικοινωνία.
ΠΗΓΗ: techit.gr