στις ΗΠΑ το 2010 έδειξε ότι το internet ξεπέρασε μια σειρά από ορόσημα σε σχέση με τις τυπωμένες εφημερίδες ως πηγή για ειδησιογραφική ενημέρωση. Για πρώτη φορά, περισσότεροι Αμερικανοί ενημερώνονται από το internet απ' ό,τι από τις τυπωμένες εφημερίδες, ενώ και η διαφημστική δαπάνη είναι μεγαλύτερη online απ' ότι στις εφημερίδες.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, για πρώτη φορά το 46% των Αμερικανών λένε ότι διαβάζουν τις ειδήσεις τους online τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα σε σύγκριση με το 40% που απάντησε το ίδιο για τις εφημερίδες. Μόνο η τοπική τηλεόραση είναι πιο δημοφιλής με το 50% των ερωτηθέντων να λένε ότι αποτελεί γι' αυτούς τακτική πηγή ενημέρωσης. Οι ερωτώμενοι μπορούσαν να απαντήσουν θετικά σε περισσότερες από μία ερωτήσεις.
Επίσης, η διαφημιστική δαπάνηση στο internet αυξήθηκε το 2010 κατά 13,9% φτάνοντας τα $25,8 δις και ξεπέραση τη διαφήμιση στις εφημερίδες, που έπεσε κατά 6,4%
Το συρρικνούμενο εισόδημα των εφημερίδων από πωλήσεις μεμονομένων φύλλων και συνδρομών έχει οδηγήσει σε πολλά κλεισίματα και απολύσεις. 30% λιγότεροι δημοσιογράφοι απασχολούνται σήμερα σε σύγκριση με το 2000, αν και οι περισσότεροι Αμερικάνοι δεν προβληματίζονται για αυτό. Πάντως η υποχώρηση των εφημερίδων είχε ξεκινήσει ήδη από τη μαζική διάδοση και επέκταση της τηλεόρασης.
Σε μια συνοδευτική μελέτη του Pew καταγράφεται ότι σχεδόν 1 στους 2 Αμερικανούς στρέφονται στα κινητά τους για ειδήσεις τοπικού ενδιαφέροντος, αν και πρόκειται κυρίως για πληροφορίες για τον καιρό και εστιατόρια π.χ., που είναι πρακτικά και απαιτούν διαρκή ανανέωση. Το ενδιαφέρον πάντως είναι ότι για τα τοπικά νέα μόνο 1 στους 10 χρησιμοποιεί μια εφαρμογή για να βρουν αυτό που τους ενδιαφέρει, και ακόμα λιγότεροι πληρώνουν για την εφαρμογή αυτή.
insomnia.gr