tromaktiko: Παραπλάνηση από εισπρακτικές εταιρίες

Σάββατο 4 Ιουνίου 2011

Παραπλάνηση από εισπρακτικές εταιρίες



Παραπλάνηση 1
Τελευταία, πολλά μέλη του blog μας, αναρωτιόνται, πως γίνεται να μας καλεί μια εισπρακτική εταιρία, αλλά στην αναγνώριση κλήσεως να εμφανίζεται αριθμός, που ανήκει σε τράπεζα. Επίσης, πως γίνεται και οι εταιρίες διαθέτουν τόσα πολλά νούμερα κλήσης.
Η απάντηση είναι απλή:
Οι εισπρακτικές εταιρίες χρησιμοποιούν VOIP τηλεφωνία, δηλ τηλεφωνία μέσω Internet. Αυτό τους δίνει τη δυνατότητα, διαθέτοντας μια σύνδεση στο internet, να αποκτούν πρόσθετους τηλεφωνικούς αριθμούς, με κόστος από 1 ευρώ το μήνα για κάθε νούμερο.

Επίσης, με κάποια διαδικασία, μπορούν να καμουφλάρουν τον αριθμό, δηλαδή ενώ σας καλούν από τον αριθμό 211ΧΧΧΧΧΧΧ, εσείς στην αναγνώριση κλήσης να βλέπετε 210ΥΥΥΥΥΥΥ. Φυσικά αυτή η διαδικασία είναι παράνομη και δεν την χρησιμοποιούν οι περισσότερες εισπρακτικές εταιρίες, αλλά κάποιες από αυτές. Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η παρανομία αναφέρεται στην πλαστοπροσωπία και όχι στην τεχνική διαδικασία. Δίνουμε ένα παράδειγμα:

Ο χρήστης Σουβλατζής τηλεφωνεί στον πελάτη. Ο αριθμός του σουβλατζίδικου είναι 210-σουβλατζής. Στο καντράν του πελάτη όμως εμφανίζεται ο αριθμός 210-μπακάλης. Αν ο σουβλατζής πει ότι τηλεφωνεί από το σουβλατζίδικο, δεν έχει διαπραχθεί παρανομία, ανεξάρτητα από το ποιος αριθμός εμφανίζεται στον πελάτη. Παρανομία έχουμε μόνο αν ο σουβλατζής σας συστηθεί ως μπακάλης.

Παραπλάνηση 2
Πριν από 3 μέρες δέχθηκα τηλεφώνημα «εκ μέρους της τοκογλύφος Bank». Ρωτώντας την συμπαθεστάτη κυρία, τι εννοεί όταν λέει «εκ μέρους», αναγκάστηκε να μου απαντήσει ότι είναι από την εισπρακτική «Νταβαντζής Α.Ε.», με αριθμό μητρώου τάδε, αλλά αυτό δεν έχει σημασία διότι νόμιμα της ανατέθηκε από την τράπεζα η ενημέρωση οφειλετών.

Μέχρι εδώ όλα καλά.
Μου είπε λοιπόν ότι το καταναλωτικό δάνειο μου έχει καταγγελθεί και είναι απαιτητό όλο το ποσό, διαφορετικά θα λυπηθούν πολύ, αλλά θα κινηθούν οι νομικές διαδικασίες εναντίον μου. Τους απάντησα πως «λυπηθούν δε λυπηθούν» εγώ χρήματα δεν έχω. Οπότε μου είπε ότι για διευκόλυνσή μου, από την εκπροσωπούμενη τράπεζα, προσφέρεται διακανονισμός με 50% προκαταβολή του οφειλόμενου και το υπόλοιπο σε 12μηνη εξόφληση με επιτόκιο 11%. Μάλιστα, θα μου ταχυδρομήσουν και γραπτώς την προσφορά. Της είπα ότι θα το σκεφτώ και θα μιλήσουμε την επόμενη μέρα.

Μέχρι εδώ επίσης όλα καλά.
Δυό ώρες αργότερα, με κάλεσε μια άλλη συμπαθέστατη κυρία, η οποία συστήθηκε ως «κεντρικά της Τοκογλύφος Bank». Μου είπε ότι το δάνειο έχει καταγγελθεί και ότι η τράπεζα προσφέρει διακανονισμό, με 0% προκαταβολή, περίοδο χάριτος 6 μηνών (δηλ πληρωμή μόνο τόκων) και εξόφληση σε 120 μήνες με επιτόκιο 10,5 %.

Τη ρώτησα αν θα μου στείλουν γραπτή προσφορά και μου απάντησε ότι δεν χρειάζεται. Θα συμπληρώσουμε τηλεφωνικά μια αίτηση, θα εγκριθεί από τα κεντρικά, θα πάω στο πλησιέστερο υποκατάστημα της «Τοκογλύφος Bank», θα διαβάσω τη σύμβαση και αν συμφωνώ υπογράφω.

Για όσους δεν κατάλαβαν ακόμα, τονίζω ότι ότι ο πιο επίσημος και έγκυρος τρόπος συναλλαγής με τράπεζα είναι να πας σε υποκατάστημά της.

Και αναρωτιέμαι εγώ ο αδαής, η εισπρακτική «Νταβατζής Α.Ε.» δεν εξαπατά τηλεφωνικά τους οφειλέτες; Δεν διαπράττει παρανομία; Υπάρχει τέλος πάντων κάποιος έλεγχος και τιμωρία σε αυτό το σάπιο κράτος, όπου οι δημόσιοι άρχοντες το μόνο που ξέρουν να κάνουν είναι να ξοδεύουν τα λεφτά μας και να κλαψουρίζουν όταν οι εξαγριωμένοι πολίτες τους προπηλακίζουν;

Συμβουλές
Μην εμπιστεύεστε κανέναν και για τίποτα, όταν σας τηλεφωνούν.
Δεν μπορείτε να γνωρίζετε ποιός είναι στην πραγματικότητα.
Δεν γνωρίζετε τι πραγματικά προσπαθεί να πετύχει σε βάρος σας.
Να δέχεστε ως γνήσιο, μόνο ότι γραπτώς σας δίνει η τράπεζα, από εντεταλμένο υπάλληλο, μέσα σε υποκατάστημα.

daneiakartes.zedo.gr
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!